با دستگاه ساکشن روغن موتور خودرو بیشتر آشنا شوید
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

انواع دستگاه ساکشن روغن موتور

دستگاه ساکشن روغن موتور که با نامهای مکش روغن یا وکیوم روغن هم شناخته می شود دستگاهی برای تعویض روغن موتور بدون نیاز به استفاده از پیچ کارتل موتور می باشد که با توجه به پیشرفت خودروها در هر فروشگاه تعویض روغنی مورد نیاز می باشد تا ضمن تمیزی محل تعویض روغنی از آسیب به خودرو مشتریان نیز جلوگیری نماید. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه ساکشن روغن موتور مشاهده میزان روغن تخلیه شده از موتور خودرو توسط مشتری و عدم نیاز به چال سرویس در محیط تعمیرگاه و همچنین پرتابل بودن و داشتن قابلیت جابجایی آسان می باشد. با انواع دستگاه ساکشن آشنا شوید:


ساکشن روغن موتور بادی


این دستگاه عمل مکش روغن و ایجاد خلا توسط پمپ باد (کمپرسور) هوا انجام می دهد.

 

ساکشن روغن موتور برقی


دستگاه ساکشن روغن موتور برقی عملکردی مشابه با مدل بادی دارد اما ساکشن روغن موتور برقی عمل مکش روغن را بوسیله یک الکتروموتور که درونش قرار گرفته است بدون نیاز به پمپ انجام می‌دهد.

 

ساکشن روغن موتور قیف دار


این مدل های ساکشن روغن موتور دارای قیف در بالای دستگاه هستند به همین خاطر به مدلهای ساکشن روغن موتور قیف دار معروفند. این تنها جهت برای تخلیه روغن از زیر پیچ کارتل زمانی که خودرو روی جک های بالابر قرار دارد است.

 

ساکشن روغن موتور ماشین سنگین یا کامیونی


دستگاهی که برای ساکشن روغن موتور کامیون ها یا ماشین های سنگین استفاده می شود تقریبا شباهت زیادی به دستگاهی که برای ساکشن روغن موتور خودروهای سواری استفاده می شود دارد. البته با این تفاوت که مخزن بزرگ تری دارد.

 

 

دستگاه ساکشن روغن موتور دومنظوره

 

ساکشن روغن دو منظوره عملکردی مشابه به ساکشن روغن های بادی و برقی دارد. با این تفاوت که این مدل قابلیت تزریق روغن جدید پس از تنظیم پیچ جداگانه را هم دارد.

 

ساکشن روغن موتور بادی

 

ساکشن های بادی 90 لیتری سواری به دلیل وجود چرخ های آزاد قابلیت جابجائی خوبی داشته و برای تعویض روغن هر نوع وسیله نقلیه مناسبند که در دو مدل ساده و قیف دار هست. مدل  قیف دار برای تخلیه روغن خودروها روی جک یا چال سرویس بسیار ایده آل است.

 

تعویض روغن موتور با استفاده از دستگاه ساکشن


دستگاه ساکشن روغن موتور را به احتمال خیلی زیاد در مراکز تعویض روغنی دیده‌اید. همان دستگاهی که یک محفظه‌ی شیشه‌ای برای جمع‌آوری روغن دارد و یک مخزن بزرگ فلزی در قسمت پایین آن قرار می‌گیرد. مراکزی که از این روش تعویض روغن استفاده می‌کنند، یک شلنگ باریک را از قسمت دریچه‌ی روغن خودرو وارد می‌کنند و با استفاده از مکش شدید، روغن قدیمی را از داخل موتور بیرون می‌کشند.

 

آموزش کار با دستگاه ساکشن روغن موتور


بعد از روشن کردن دستگاه ساکشن روغن هوای داخل شیشه تخلیه شده و افت فشار موجب ایجاد خلاء در شیشه ساکشن روغن می شود با اتصال شلنگ تخلیه روغن به دستگاه ساکشن و از طرف دیگر به موتور خودرو تغییر جریان از فشار مثبت به فشار منفی اتفاق افتاده و روغن سوخته از موتور به فانوس یا شیشه دستگاه ساکشن منتقل می شود .

 

 

مزایای دستگاه ساکشن

 

  1. خیلی تر و تمیز انجام می‌شود. در این روش، تمام روغن به درون یک مخزن مکیده می‌شود و تقریبا هیچ‌گونه کثیفی به همراه ندارد.
  2. نیازی به چاله سرویس یا بالا آوردن ماشین ندارد. در حالت عادی و زمانی که ماشین روی زمین قرار دارد هم می‌توان این کار را انجام داد.
  3. نگرانی خراب شدن پیچ کارتل را از بین می‌برد. در این روش تعویض روغن، تنها دریچه‌ی بالایی روغن باز می‌شود و نیازی به باز و بسته کردن پیچ کارتلی که زیر موتور قرار دارد نیست.



تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com





:: برچسب‌ها: ایجاد خلاء , مراکز تعویض روغنی , دومنظوره , قیف دار ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: